השפעת סוג המסעדה על המחזור
בפוסטים קודמים הסברתי שמחזור הוא פונקצייה של חשבון ממוצע כפול מספר סועדים
המיקום משפיע על מספר הסועדים אך גם סוג המסעדה ,איכות השירות,
בפוסטים קודמים הסברתי שמחזור הוא פונקצייה של חשבון ממוצע כפול מספר סועדים
המיקום משפיע על מספר הסועדים אך גם סוג המסעדה ,איכות השירות, המוניטין,השיווק ועוד .
ניקח 2 מסעדות שנמצאות במיקום זהה לחלוטין עם אותן פרמטרים בדיוק וגם שתיהן מוכרות את אותו סוג מוצר עם אותו מנהל מוצלח. אחת הצליחה מאוד והשנייה כשלה. במצב כזה ניתן לייחס את הכשלון לפרמטרים שקשורים לקונספט ולסוג המסעדה.
לדוגמא: שתי מסעדות שמוכרות סושי באותו מקום בדיוק, עם אותו מנהל בדיוק ואחת נכשלת ואחת מצליחה.
אז באותו סוג של מזון הקונספט ניתן למצוא רמות שונות של מיצוב : סושיה קטנה , מחירים נמוכים, איכות נמוכה, מעט מקומות ישיבה, הרבה משלוחים ומצד שני מסעדת סושי גדולה, יוקרתית, מחירים גבוהים, איכות גבוה, הרבה מקומות ישיבה ומעט מאוד משלוחים.
בראשונה ממוצע לסועד- 40 ₪ ובשנייה 120 ₪ .
לא ציינתי מי מהן היא הכושלת ומי מהן היא המצליחה כי שתיהן יכולות להצליח ושתיהן יכולות להיכשל, השאלה היא היכן שתיהן ממוקמות.
יתר על כן יכול להיות שבאחת יש 400 סועדים ביום ובשנייה יש 70 סועדים ביום .סוג המסעדה והקונספט משפיעים על כמות הסועדים ועל החשבון הממוצע שנרשום בתוכנית העסקית.
מה שברור זה שמסעדה מאוד מצליחה גם מכניסה הרבה אנשים וגם הממוצע לחשבון שלה גבוה.זה קשה מאוד לעשות השקעות נמוכות. אך גם השקעה גבוהה אינה מבטיחה מחזור גבוה גם אם בחרנו מיקום מצויין כי יש עוד גורם חשוב מאוד שיכול לגרום למסעדה להצליח ולמסעדה להיכשל וזה הגורם האנושי.